Az első sörös cikk után következik hát az első kocsmás cikk. Mint mondtam szeretném a véleményeket emelni de ehhez a kiszolgálás minőségét is emelni kell. A legalapvetőbb dologról lenne szó egy kocsma életében a sörről, ennek is a hűtéséről. Mert mégis egy nyári napon beülünk egy hideg sörre, örülünk neki mikor meglátjuk és aztán milyen lelombozó mikor meleg. 

Márpedig elég jellemző főleg vidéken ,hogy kérek egy sört és amikor megkapom nemhogy a pára nem gyöngyözik rajta de még a csapvíz is csak hűtené az üveget.

Ennek az általános oka az hogy ha egy pár vendég iszik néhány sört, kinyitják a hűtőt és kap mindenki egyet általában a sorok elejéről. Erre a kocsmáros (általában nők főként középkorúakra jellemző) ha már fogyott egy pár sör akkor azt pótolja a raktárból hozottakkal. Ez szép és jó csak ha a következő vendég kér még 1 sört akkor azt kapja meg ami csak 2 perce van a hűtőben. Ennél is szebb amit egy Nyíregyházi kiskocsmában láttam ,hogy a sört egy mélyedésben tartják a falban(mint egy vakablak) pont a hűtő mellett ahol az összes meleg kiáramlik a hűtő hátuljából. Egy olyan fölmelegedett sörnek pedig nem 10 perc amíg lehűl. Én panaszoltam a dolgot (sajnos csak miután fizettem fogtam meg az üveget), azt a választ kaptam ,hogy ő bizony nem fog kivenni 5 üveget csak ,hogy én a hátuljából hideget kapjak(és csodálkoznak miért pang a hely). Bár volt ahol elnézést kértek érte és mondták, hogy ezután figyelnek.

Másik lehetőség, bár ezzel ritkán találkozni. Bementem, kértem egy Soproni 1895-öt a srác hátramegy hoz egyet majd mielőtt bontotta rákérdeztem: „ Azt hűtőből hoztad?” A válasz természetesen a nem volt. Szóval inkább másik sört választottam. Itt is rákérdeztem a dolgokra azt mondták előfordul, de még senki nem panaszkodott. Na még ilyet nemhogy nembaj ha szar a sör de már az sem ha meleg.

Arra kérném tehát kedves olvasóimat (már ha vannak/lesznek). Ha ilyenbe belefut más is akkor szóljon a kiszolgáló személyzetnek, egy idő után tanulniuk kell belőle. Ha más nem megjegyeznek és legalább akkor eszükbe jut és hideget kapsz(egy két rosszindulatú dörmögés mellett) ,hogy ne panaszkodj.

Megjegyzem azért vannak bőségesen olyan helyek ahol erre figyelnek. Szólnak ,hogy még nemrég került be és kérjünk valami más fajtát a következő körre hideg lesz vagy hasonló. Olyanok is ahol 2 hűtő van az egyikből kiszolgálnak a másikból pótolnak.

Bár szívem szerint a fogyasztóvédelmi ellenőrzéseknél én arra is szabnék bírságot ha 10 foknál melegebben adják a sört (persze ez a tömeglágerekre vonatkozik) . Bár elvileg a vizezésre is van bírság mégis találkozni vele főként fesztiválokon(erről még fogok írni). 

Szerző: Korsó  2011.08.11. 17:41 4 komment

Címkék: sör kocsma kiszolgálás hűtés üveges

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr743146521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rolli · http://soromok.blog.hu/ 2011.08.13. 12:37:09

Hát a hőmérsékletet nem ellenőrizheti egyik hatóság sem, mivel nincs is előírás, erre egy jó vendéglátósnak, aki elégedett vendégeket szeretne, gondolnia kellene. Korábban nézte hatóság a sörcsapok tisztaságát, meg azt a márkájú sört kapják-e, amit reklámoznak (hallottam példát már arra, hogy egy magasabban pozícionált sör helyett olcsó tömegszöszt adtak.)

Korsó · http://sorkocsma.blog.hu/ 2011.08.13. 17:43:12

@Rolli: Igen tudom ,hogy nincs előírás pont ezaz ,hogy kellene. Bár van ebben igazság de sokszor nem a tulajon múlik hanem a Mariskáról akit fölfogadott pultosnak. Sokszor a fogyasztó pedig nemszól vagy ehhez van szokva ,hogy ez ilyen és kész. Ha mindíg jót kapna egy idő után igényelné és talán fejlődne valamiként a dolog.

Korsó · http://sorkocsma.blog.hu/ 2011.08.13. 17:48:19

@Rolli: Ez egy kicsit ellentmondásos volt ha mindíg jót kapna akkor nem lenne probléma. "ha többször kapna jót"*

Rolli · http://soromok.blog.hu/ 2011.08.13. 18:07:29

@Korsó: Hát sajnos sokszor már az emberfelvételen is múlik, de itt sokminden közrejátszik, többnyire a pénz meglátásom szerint. Ki milyen embereket igényel, mennyi pénzért fogad fel, mennyire ellenőrzi az alkalmazottat stb. ... Igen, itt kellene valami fogyasztói tudatosság és igény, elvárás, és a kiszolgáló meg a munkájára legyen igényes akármilyen helyen is van, mert nem mindegy milyen szájízzel megy ki a vendég (pl. mint ez, hogy ne melegen kapja már meg a sörét a vendég, és ha szóvá teszi ne ordítsák le a haját)
süti beállítások módosítása